Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter fra www.herligheter.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

For å kunne handle på www.herligheter.no må du ha fylt 18 år.

Firmainformasjon:
Navn: Nesco International AS
Adresse: Postboks 707, 3196 Horten
Orgnr: 998200725

Kundeservice:
Tlf: 330 45 100 (åpent hverdager kl. 09:00-15:00)
E-post: info@herligheter.no (besvares innen 48 timer på hverdager).

Slik handler du:
Velg varen/varene du ønsker og klikk på ”LEGG I HANDLEKURV”, velg «Fortsett å handle» eller «Gå til handlekurv» Når som helst i løpet av bestillingen kan du se hva som ligger i handlekurven ved å klikke på ”handlekurv” symbolet øverst til høyre på siden. Har du lagt varer i handlekurven vil denne være markert med antall produkter lagt i bestilling. I handlekurven kan du korrigere legge til antall eller fjerne produkter ved å klikke på «fjern vare» under produktteksten. Når du er fornøyd med din bestilling klikker du på ”Fortsett til kassen”. (Vi reserverer oss for eventuelle utsolgte produkter. Merk at vi ikke gir noen garanti for at bildene i butikken viser varens eksakte utseende.)

Du kommer nå til en ny side. Her må du fylle inn din e-postadresse og ditt postnummer. Hvis du har bestilt varer gjennom Klarna tidligere, vil opplysningene de har fått oppgitt av deg tidligere komme opp automatisk. Videre kan du velge om du ønsker å få faktura tilsendt pr. mail fra Klarna, eller om du vil betale med kort eller Vipps.

Fullfør kjøpet, du vil da motta en mail fra oss med din ordrebekreftelse.

Faktura på kjøpet sendes til din mailadresse fra Klarna.
Dersom du bruker Klarna som betalingsløsning må du identifisere seg igjennom Bank-ID.
Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre og Klarnas kjøpsvilkår.

Frakt og levering:
Vi benytter Posten Norge AS som fraktleverandør på alle våre pakker. Pakken kommer direkte hjem til deg i din postkasse, dersom det er plass i postkassen din. Er pakken av høy verdi eller forpakning som ikke tåler harde støt sendes varene som servicepakke og da må du hente pakken hos nærmeste postkontor.

  • Fraktkostnad: Fra kr 79,- ved handel under kr 800,-, ellers gratis frakt.
  • Leveringstid: Ca. 3-5 arbeidsdager, avhengig av hvor i landet du bor. Ved stor pågang, må ekstra leveringstid påregnes.
  • Leveringsmåte: Pakke leveres i postkassen din, med forbehold at det er plass og at verdien ikke er for stor. Dersom dette er tilfelle vil pakken leveres til nærmeste utleveringssted.
  • Levering Svalbard: 10-12 dager (fraktkostnad som Norge). Pakker til Svalbard eretter innlevering i Tromsø. Ingen mva tilbakebetaling mulig pr. i dag.
  • Levering utland: Vi leverer ikke til utlandet pr i dag.

Betaling:
Klarna
Vipps
Kort (Visa og Mastercard)

Ordrebekreftelse:
En bekreftelse på din ordre sendes til din e-postadresse når bestillingen er lagt inn. Vi reserverer oss for eventuelle utsolgte produkter.

Ikke avhentede pakker
Pakken ligger på utleveringssted i 7 dager. Dersom pakken ikke hentes vil varene returneres til oss. For alle pakker som ikke hentes innen fristen forbeholder vi oss retten til å debitere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og behandlingsavgift på 149 kr.

Returrett/Angrerett:
Du har 30 dagers returrett/angrerett etter mottak av varen. Retturetten løper fra den dag du har mottatt din vare. Angreretten innebærer at kunden har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den. Dette gjelder varen og evt. original emballasje o.l. som måtte medfølge. Ved eventuell retur står kunden for porto. Hvis den 30. dag er en helligdag, en lørdag, grunnlovsdag, den 24. eller 31. desember, så utløper de 30 dagene på den etterfølgende hverdagen. Om dette ikke er oppfylt bortfaller returretten/angreretten. Om ikke betingelsene er oppfylt for å benytte retturretten, kontakter vi deg pr. e-post med en begrunnelse hvorfor.

Nesco International AS tar forbehold for tastefeil, utsolgte varer, prisendringer og lignende. Vi kontakter deg om ovenstående skulle være tilfellet i forbindelse med din ordre. Avtalen om kjøp oppheves i forbindelse med feil som er nevnt over.

Her kan du fylle ut returskjema

Feil/mangler:
Dersom du har mottatt varer som har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du har oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om Forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven). https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordrebekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss så kan du enten ringe oss på tlf. 330 45 100 eller sende en e-post direkte til info@herligheter.no

Denne e-posten bør inneholde følgende informasjon:

  • Kundenummer
  • Ordrenummer
  • Og vare som mangler (varenummer)
  • Forklaring/begrunnelse

Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.
Angrer du kjøpet innen 30 dager kan du sende varene tilbake, og vi refunderer deg beløpet du har betalt for varene. Merk at produktets eventuelle forsegling ikke må brytes. Produktet må heller ikke være brukt/ testet. Returporto dekkes av kjøper.

Her kan du fylle ut returskjema

Opplysninger gitt i nettbutikken/ utsolgte varer:
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- eller trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Personopplysninger:
Herligheter.no (Nesco International AS) er ansvarlig for de personopplysningene du som kunde gir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service og for å gi deg gode tilbud fra oss. Vi forbeholder oss retten til å benytte enhver informasjon du gir på vår nettside eller andre tilfeller. Personopplysningene vil kunne brukes så lenge du er aktiv kunde hos Herligheter.no. De vil bli oppbevart inntil du ber om at de blir slettet. Ved handel på nettstedet aksepterer du at vi lagrer e-postadressen din til markedsføring.
Opplysninger du gir oss vil ikke bli gitt videre, de vil bare være tilgjengelig for personer tilknyttet Herligheter.no (Nesco International AS). Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes.

Vi anbefaler at du leser den nye personvernerklæring.

Vi i Herligheter.no ønsker deg et godt kjøp!