Kundeservice
Ofte stilte spørsmål
Vi benytter Posten Norge AS som fraktleverandør på alle våre pakker. Vi sender pakkene rett hjem i din postkasse, dersom det er plass i postkassen din. Er pakken av høy verdi eller forpakning som ikke tåler harde støt sendes varene som servicepakke og da må du hente pakken hos nærmeste postkontor.
Vær nøye med å lese ordrebekreftelsen. Har du bestilt en vare som ikke er på lager, vil det stå på varelinjen på din ordrebekreftelse. Har du flere varer på samme ordre, vil ikke ordren bli sendt før alle varene er tilgjengelig.
Uhentede pakker vil etter 7 dager sendes tilbake til oss og en avgift på 149 kr vil tilfalle kunden.
- Bestillinger før kl. 1200 på hverdager blir sendt samme dag.
- Leveringstid: Ca. 3-5 arbeidsdager, avhengig av hvor i landet du bor.
- Levering Svalbard: 10-12 dager (fraktkostnad som Norge). Pakker til Svalbard eretter innlevering i Tromsø. Ingen mva. tilbakebetaling mulig pr. i dag.
- Levering utland: Vi leverer ikke til utlandet pr. i dag.
Uhentede pakker vil etter 7 dager sendes tilbake til oss og en avgift på 149 kr vil tilfalle kunden.
Fri frakt ved kjøp over 800 kr.
Fraktkostnad: Fra 79 kr ved handel under 800 kr.
Hvis en vare mangler?
Hvis en eller flere varer mangler i forsendelsen din (som er med på leveringsbekreftelsen) ber vi deg sende en e-post til: info@herligheter.no. E-posten må inneholde ditt ordrenummer og varenummer på varen(e) som mangler.
Hvis du har mottatt feil vare?
Hvis du har mottatt en annen vare enn den som står på ordrebekreftelsen din ber vi deg sende en e-post til: info@herligheter.no. E-posten må inneholde ditt ordrenummer og en kort beskrivelse av hva som er feil.
Varen min er transportskadet. Hva gjør jeg?
Send e-post til: info@herligheter.no. E-posten må inneholde ditt ordrenummer og varenummer på varen(e) som er skadet. Gjerne også med et bilde av den skadede varen. Inntil saken er avklart er det fint om du tar vare på produktet og emballasjen.
Vi har dessverre ikke mulighet til å stoppe en retur, og heller ikke sende ut pakken på nytt.
Når returen er håndtert på lageret vårt, kontakter vi deg via e-post. Det påløper et retur- og håndteringsgebyr i henhold til våre salgs- og leveringsbetingelser. Resten av beløpet refunderes.
Hvis du fortsatt ønsker bestillingen, må du legge inn en ny bestilling i nettbutikken.
Undersøk alltid at du har oppgitt riktig adresse. Dette ser du i ordrebekreftelsen som du har fått tilsendt på e-post.
Deretter ber vi deg undersøke med eventuelle naboer om noen har sett pakken.
Noen ganger kan varsler om at pakken er levert, sendes ut tidligere enn de skal. Vent et par dager for å se om pakken dukker opp.
Har du fortsatt ikke mottatt pakken ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg videre. E-post: info@herligheter.no
Nyttig informasjon
Vi bruker Klarna Checkout
Her kan du velge mellom:
- Klarna (30 dagers betalingsutsettelse)
- Kort (igjennom Klarna)
- Del opp betalingen igjennom Klarna
- Vipps
- Kort (Visa og Mastercard)
Du har 30 dagers returrett/angrerett etter mottak av varen. Retturretten løper fra den dag du har mottatt din vare.
Angreretten innebærer at kunden har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den. Dette gjelder varen og evt. original emballasje o.l. som måtte medfølge. Ved eventuell retur står kunden for porto. Hvis den 30. dag er en helligdag, en lørdag, grunnlovsdag, den 24. eller 31. desember, så utløper de 30 dagene på den etterfølgende hverdagen. Om dette ikke er oppfylt bortfaller returretten/angreretten. Om ikke betingelsene er oppfylt for å benytte retturretten, kontakter vi deg pr. e-post med en begrunnelse hvorfor.
Herligheter.no (Nesco International AS) tar forbehold for tastefeil, utsolgte varer, prisendringer og lignende. Vi kontakter deg om ovenstående skulle være tilfellet i forbindelse med din ordre. Avtalen om kjøp oppheves i forbindelse med feil som er nevnt over.
Dersom du har mottatt varer som har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du har oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om Forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven). https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34
Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordrebekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss så kan du sende en e-post direkte til info@herligheter.no
Denne e-posten bør inneholde følgende informasjon:
- Kundenummer
- Ordrenummer
- Evt. vare som mangler (varenummer)
- Forklaring/begrunnelse
Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.
Angrer du kjøpet innen 30 dager kan du sende varene tilbake, og vi refunderer deg beløpet du har betalt for varene. Merk at produktets eventuelle forsegling ikke må brytes. Produktet må heller ikke være brukt/ testet. Returporto dekkes av kjøper.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- eller trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Kontakt oss
Vår kundeservice er åpen alle hverdager mellom kl. 09:00-15:00 og kan svare på dine spørsmål. Vårt mål er å besvare på alle henvendelser innen 48 timer. Ved stor pågang kan være vi trenger noe ekstra tid for å håndtere din henvendelse.
E-post: info@herligheter.no
Telefon: 330 45 100
Du kan også bruke kontaktskjemaet ved å trykke her
Har du spørsmål angående din Klarna faktura, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no eller på telefon 21 01 89 91. Om du har handlet i vår nettbutikk og har spørsmål om din bestilling, er det viktig at du angir fakturanummer og kundenummer. Da blir det lettere for oss å hjelpe deg!